Projekt powstał dla Instytutu Leczenia Zeza zajmującego się diagnostyką oraz leczeniem zeza, niedowidzenia oraz oczopląsu u dzieci i dorosłych. Został przygotowany pod indywidualne wytyczne i założenia, z dużym naciskiem na unikatowe rozwiązania, spełniające wymagania poradni o najwyższej jakości i standardzie usług o renomie światowej. Nowo projektowany obiekt charakteryzują 3 niezidentyfikowane jajowate obiekty, ingerujące w przestrzeń. One wycinają kształty w przestrzeni tworząc unikatowe wnętrze. To zderzenie prostokreślnego, racjonalnego kształtowania z organiczną finezją obcych, obłych ‘ciał’. Każdy z obiektów wykonany jest w innym materiale – jeden w surowo-szarym betonie, drugi w ciepłym drewnie, trzeci pokryty zieloniutką trawą. Organiczne pociągnięcia, krzywizny ścian, obłe powierzchnie płaszczyzn delikatnie przyjmują światło, unikając ostrych cieni. Patrząc z zewnątrz owalne obiekty tworzą wrażenie jakby stały na nich kolejne piętra budynku. Strefa wejściowa, recepcja, poczekalnia, ekspozycja opraw okulistycznych wraz z dojściem do gabinetów są przestrzeniami wydzielonymi akustycznie i funkcjonalnie, poprzez fragmenty jajowatych ścian, lecz nie do końca wymkniętymi. Dzięki temu czujemy się we wnętrzu swobodnie, przestronnie, uzyskujemy przestrzenie wizualnie otwarte i doświetlone oraz osiągamy założenie mobilności funkcji, potencjalną zmienność w aranżacji. Wszystkie gabinety są w pełni wyposażone i przeznaczone pod funkcję poradni okulistycznej, diagnostyki i leczenia zeza. Każdy z nich ma również inny charakter, osobno zaskakując różnorodnymi geometrycznymi układami na sufitach i ścianach oraz dynamiczną kolorystyką w kolejnych pięciu gabinetach. Tym samych duch tej poradni znacząco odbiega od stresującej i przytłaczającej estetyki szpitalnej. Głównym założeniem dla Instytutu Leczenia Zeza było dostosowanie go do potrzeb najmłodszych pacjentów. Stąd w wnętrzu mnogość wykończenia ścian i podłóg na obło; unikanie detali ostrych oraz materiałów szklanych i metalowych; wykończenie detali oraz fragmentów meblarskich w kształtach organicznych, zaokrągleniach, w materiałach miękkich przyjaznych w dotyku; kolorystyka ponad standardowo bogata, różnorodna, optymistyczna i przyjazna.