Podstawą ideą projektu jest połączenie kilku metafor, interpretacji, symboli, wywodzących się i skupiających się na polskich, ale również światowych artystach, prekursorach czy odkrywcach. Chcieliśmy wybrać takie wybitne jednostki, które są znane również w kulturze czy edukacji japońskiej. Znaleźliśmy metafory czy symboliki wśród twórczości: najwybitniejszego kompozytora i pianisty Fryderyka Franciszka Chopina (który jest również kulturowym fenomenem Japonii); naszego astronoma i astrologa Mikołaja Kopernika; zaś pierwszy rys, szkic bryły / fasady Pawilonu nawiązuje do sfery działań polskiej uczonej, laureatki Nagrody Nobla z chemii i fizyki – Marii Skłodowskiej-Curie. Chcieliśmy, aby struktura naszego obiektu rysunkiem przypominała rozrysowaną STRUKTURĘ CHEMICZNĄ, a całość centrum obiektu emitowało NIEBIESKĄ POŚWIATĄ, dosłownie nawiązując do odkrytych przez naszą noblistkę pierwiastków. Zaprojektowaliśmy naszą fasadę z wielościanów półforemnych (archimedesowskich), jako dosłowną interpretację szkiców WZORÓW CHEMICZNYCH. Naszą grafikę budującą strukturę Pawilonu, zaprojektowaliśmy z prefabrykowanych brył ażurowych, przeszklonych lub pełnych, połączonych „wiązaniami chemicznymi”. CENTRUM ŚWIATA, sercem naszego układu słonecznego, stanowi Chopinowski fortepian, który zgodnie z przełomową teorią Kopernika, stał się jak gwiazda centrum naszego Pawilonu. Tworzymy SYMFONIĘ – harmonijne zespolenie dźwięku, światła, struktury przestrzennej.